Sixty+ years After Broadbent: Still no identification without (focal) attention
2022
מהו תפקידו של הקשב בזיהוי ועיבוד ויזואלי, ומה עולה בגורלם של גירויים לא קשובים?
שאלות מסוג אלו עדיין מעסיקות חוקרים ברחבי העולם, ונכון להיום, עדיין לא נמצאה להם תשובה חד משמעית.
הרצאה זו ניתנה במסגרת סמינר עבור החוג למדעי הקוגניציה באוניברסיטה הפתוחה.
מה אנחנו קולטים וזוכרים ממראה של שבריר שניה
2017
בחשיפה קצרצרה לתמונה או לסצנה, הידע אודות הקשרים הסמנטיים והתפקודיים בין העצמים לא רק משפר את זיכרון הזיהוי של עצמים, אלא גם את הזיכרון בדבר המראה החזותי המדויק שלהם.
CAN WE SPLIT OUR ATTENTION?
Summer 2012
The ability to divide the focus of one's attention to parallel tasks has little to do with one's level of intelligence or with one's education or training. Rather, it's about how our brains process information. Prof. Nurit Gronau research sheds new light on how our brains filter information, how they prioritize what we are seeing and hearing, and how we digest our surroundings. Adding to an already controversial field, Dr. Gronau also has much to say on the issue of multi-tasking.
מרוב קשב: עיניים להם - ולא יראו
August 26, 2012
כתבה על הקשב האנושי אשר חוטא לא פעם ב"חוסר מידתיות" ומרוב התרכזות במוקד עניין מסוים הוא נהיה עיוור לדברים המוצגים לפניו.
פנים רבות לתפיסת פנים
December 13, 2010
פנים רבות לתפיסת פנים - ממצאים ממחקרי הדמיה מוחית - הרצאתה של ד"ר נורית גרונאו, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, האוניברסיטה הפתוחה. ההרצאה במסגרת כנס השקה של התכנית במדעי הקוגניציה
לתואר בוגר (דו-חוגי) באוניברסיטה הפתוחה.
Non-Academic Articles
מה שעלול לקרות לילדים שעוצרים נשימה מתחת למים
July 13, 2014
זה מתחיל באימון שחייה שגרתי ועלול להיגמר באסון. "עילפון מים רדודים" הוא תופעה שנגרמת לאחר לקיחת כמה שאיפות ונשיפות מהירות לפני צלילה, ולאחריה, מתחת למים, עצירת הנשימה לזמן ממושך. ילדים שרוצים לנצח בתחרויות שחייה הם העיקריים שנמצאים בסיכון, וכיום כמעט אין גורם מוסמך שיתריע מפני הסכנה.
מה אנחנו קולטים וזוכרים ממראה של שבריר שניה
2017
בחשיפה קצרצרה לתמונה או לסצנה, הידע אודות הקשרים הסמנטיים והתפקודיים בין העצמים לא רק משפר את זיכרון הזיהוי של עצמים, אלא גם את הזיכרון בדבר המראה החזותי המדויק שלהם.
CAN WE SPLIT OUR ATTENTION?
Summer 2012
The ability to divide the focus of one's attention to parallel tasks has little to do with one's level of intelligence or with one's education or training. Rather, it's about how our brains process information. Prof. Nurit Gronau research sheds new light on how our brains filter information, how they prioritize what we are seeing and hearing, and how we digest our surroundings. Adding to an already controversial field, Dr. Gronau also has much to say on the issue of multi-tasking.
מרוב קשב: עיניים להם - ולא יראו
August 26, 2012
כתבה על הקשב האנושי אשר חוטא לא פעם ב"חוסר מידתיות" ומרוב התרכזות במוקד עניין מסוים הוא נהיה עיוור לדברים המוצגים לפניו.
פנים רבות לתפיסת פנים
December 13, 2010
פנים רבות לתפיסת פנים - ממצאים ממחקרי הדמיה מוחית - הרצאתה של ד"ר נורית גרונאו, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, האוניברסיטה הפתוחה. ההרצאה במסגרת כנס השקה של התכנית במדעי הקוגניציה
לתואר בוגר (דו-חוגי) באוניברסיטה הפתוחה.
Non-Academic Articles
מה שעלול לקרות לילדים שעוצרים נשימה מתחת למים
July 13, 2014
זה מתחיל באימון שחייה שגרתי ועלול להיגמר באסון. "עילפון מים רדודים" הוא תופעה שנגרמת לאחר לקיחת כמה שאיפות ונשיפות מהירות לפני צלילה, ולאחריה, מתחת למים, עצירת הנשימה לזמן ממושך. ילדים שרוצים לנצח בתחרויות שחייה הם העיקריים שנמצאים בסיכון, וכיום כמעט אין גורם מוסמך שיתריע מפני הסכנה.
Can we flexibly shift between different categorical sets in memory?
2021
In ‘hybrid search,’ people look for one of several memorised targets among irrelevant distractors. Sometimes, only a subset of these targets is relevant to current task demands, yet previous studies showed no ability to shift between memory subsets as a function of current goals. Here we show that people can in fact flexibly partition their memory into different target subsets, when these are defined by semantic categories.
Lecture presented in V-VSS 2021.