top of page
birds.jpg

PRESS & EDUCATION

DALL·E 2024-06-09 19.39.26 - A person sitting at a desk, looking at a computer screen fill

Visual long-term memory is massive, but only if the memories are meaningful

2023

Discover how the meaningfulness of images enhances our visual long-term memory. Learn why semantic context is key to recalling visual information effectively

Blurred Motion

Sixty+ years After Broadbent: Still no identification without (focal) attention

2022

מהו תפקידו של הקשב בזיהוי ועיבוד ויזואלי, ומה עולה בגורלם של גירויים לא קשובים?
שאלות מסוג אלו עדיין מעסיקות חוקרים ברחבי העולם, ונכון להיום, עדיין לא נמצאה להם תשובה חד משמעית.

הרצאה זו ניתנה במסגרת סמינר עבור החוג למדעי הקוגניציה באוניברסיטה הפתוחה.

bike-riding-1149234_1280_edited.jpg

מה אנחנו קולטים וזוכרים ממראה של שבריר שניה

2017

בחשיפה קצרצרה לתמונה או לסצנה, הידע אודות הקשרים הסמנטיים והתפקודיים בין העצמים לא רק משפר את זיכרון הזיהוי של עצמים, אלא גם את הזיכרון בדבר המראה החזותי המדויק שלהם.

attention_l_2.jpg

CAN WE SPLIT OUR ATTENTION?

Summer 2012

The ability to divide the focus of one's attention to parallel tasks has little to do with one's level of intelligence or with one's education or training. Rather, it's about how our brains process information. Prof. Nurit Gronau research sheds new light on how our brains filter information, how they prioritize what we are seeing and hearing, and how we digest our surroundings. Adding to an already controversial field, Dr. Gronau also has much to say on the issue of multi-tasking.

lens-camera-lens-focus-focusing-hand-hol

מרוב קשב: עיניים להם - ולא יראו

August 26, 2012

כתבה על הקשב האנושי אשר חוטא לא פעם ב"חוסר מידתיות" ומרוב התרכזות במוקד עניין מסוים הוא נהיה עיוור לדברים המוצגים לפניו.

_edited.jpg

פנים רבות לתפיסת פנים

December 13, 2010

פנים רבות לתפיסת פנים - ממצאים ממחקרי הדמיה מוחית - הרצאתה של ד"ר נורית גרונאו, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, האוניברסיטה הפתוחה. ההרצאה במסגרת כנס השקה של התכנית במדעי הקוגניציה
לתואר בוגר (דו-חוגי) באוניברסיטה הפתוחה.

Non-Academic Articles

217980.jpg

מה שעלול לקרות לילדים שעוצרים נשימה מתחת למים

July 13, 2014

זה מתחיל באימון שחייה שגרתי ועלול להיגמר באסון. "עילפון מים רדודים" הוא תופעה שנגרמת לאחר לקיחת כמה שאיפות ונשיפות מהירות לפני צלילה, ולאחריה, מתחת למים, עצירת הנשימה לזמן ממושך. ילדים שרוצים לנצח בתחרויות שחייה הם העיקריים שנמצאים בסיכון, וכיום כמעט אין גורם מוסמך שיתריע מפני הסכנה.

bike-riding-1149234_1280_edited.jpg

מה אנחנו קולטים וזוכרים ממראה של שבריר שניה

2017

בחשיפה קצרצרה לתמונה או לסצנה, הידע אודות הקשרים הסמנטיים והתפקודיים בין העצמים לא רק משפר את זיכרון הזיהוי של עצמים, אלא גם את הזיכרון בדבר המראה החזותי המדויק שלהם.

attention_l_2.jpg

CAN WE SPLIT OUR ATTENTION?

Summer 2012

The ability to divide the focus of one's attention to parallel tasks has little to do with one's level of intelligence or with one's education or training. Rather, it's about how our brains process information. Prof. Nurit Gronau research sheds new light on how our brains filter information, how they prioritize what we are seeing and hearing, and how we digest our surroundings. Adding to an already controversial field, Dr. Gronau also has much to say on the issue of multi-tasking.

lens-camera-lens-focus-focusing-hand-hol

מרוב קשב: עיניים להם - ולא יראו

August 26, 2012

כתבה על הקשב האנושי אשר חוטא לא פעם ב"חוסר מידתיות" ומרוב התרכזות במוקד עניין מסוים הוא נהיה עיוור לדברים המוצגים לפניו.

_edited.jpg

פנים רבות לתפיסת פנים

December 13, 2010

פנים רבות לתפיסת פנים - ממצאים ממחקרי הדמיה מוחית - הרצאתה של ד"ר נורית גרונאו, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, האוניברסיטה הפתוחה. ההרצאה במסגרת כנס השקה של התכנית במדעי הקוגניציה
לתואר בוגר (דו-חוגי) באוניברסיטה הפתוחה.

Non-Academic Articles

217980.jpg

מה שעלול לקרות לילדים שעוצרים נשימה מתחת למים

July 13, 2014

זה מתחיל באימון שחייה שגרתי ועלול להיגמר באסון. "עילפון מים רדודים" הוא תופעה שנגרמת לאחר לקיחת כמה שאיפות ונשיפות מהירות לפני צלילה, ולאחריה, מתחת למים, עצירת הנשימה לזמן ממושך. ילדים שרוצים לנצח בתחרויות שחייה הם העיקריים שנמצאים בסיכון, וכיום כמעט אין גורם מוסמך שיתריע מפני הסכנה.

brainmemory - Copy.jpg

Can we flexibly shift between different categorical sets in memory?

2021

In ‘hybrid search,’ people look for one of several memorised targets among irrelevant distractors. Sometimes, only a subset of these targets is relevant to current task demands, yet previous studies showed no ability to shift between memory subsets as a function of current goals. Here we show that people can in fact flexibly partition their memory into different target subsets, when these are defined by semantic categories. 
Lecture presented in V-VSS 2021.

bottom of page